Pamatujete na starší český film téhož jména? Nyní vám budu vyprávět svůj příběh skutečné muzikantské Lidušky. Jmenuji se totiž Ludmila, jsem onoho neurčitého ženského věku mezi třiceti a padesáti, typem plnoštíhlá, vpředu nahoře více vyvinutější, černovláska. A také majitelka reality, tedy chaty u jednoho rybníka v Pošumaví. Jak jsem se dostala já, obyčejná účetní, k hudbě, když ze školy si sotva pamatuji cé-dé-é-ef a hraji tak jedině muži doma na nervy? To chatku vedle nás zakoupil od postarších majitelů nový soused. No a k němu začal jezdit jeho kamarád, takto výkonný hudebník, dokonce profesor z oboru vážné hudby. Více o něm, zdatném a pěkném šedesátníkovi, neřeknu, abych něco hloupě neprozradila. Jednou, loni zjara, jsem dobírala starou dovolenou a rozhodla se dát zahrádečku kolem chaty do pořádku. V duchu jsem pomyslela - Co kdyby tak někdo, až tam budu sama, dal si trochu práce s mou druhou zahrádečkou! Manžel ji pořádně zanedbává, až mám dojem, že zahradničí občas na jiném záhonku. A vida! Pan profesor tam byl a taky sám. V řeči mi prozradil, že dokončuje jakousi snad sonátu, snad kantátu pro pantátu, čert ví co. Nerozuměla jsem tomu ani za mák. Sice tam měl tvůrčí klid a dokonce jakési klávesy, ale v praktickém životě se ukázal jako nemožný. Hospoda ve vsi, na kterou spoléhal s jídlem, byla ještě mimo sezónu zavřená, a tak večer otevřel šenkýř jen chlapům na pivo. Nakupovat neuměl, a když bojoval se sekerou a dřívím u špalku, hrozila mu amputace všech končetin nebo skalpování. Tak jsem se nakonec smilovala a poskytla panu profesorovi vše, oč žádal. Nakoupila, uvařila, zatopila. Brzy žádal víc. Nebudu to zbytečně roztahovat.
Slovo brzy dalo slovo. Ostatně byla už středa a týden utíkal jako voda, jedna hubička taky nedělá kubíčka. Navečer už profesůrek spát k sobě do boudy nešel. Musím říci, že v životě jsem jemnějšího, něžnějšího a ohleduplnějšího milence nepoznala, navíc s nádhernou bujnou fantazií, opravdu s tvůrčím duchem a smyslem pro ženskou duši. "Jsi nádherná, jako vzácná kytara, " šeptal mi do ucha, když sjížděl oběma rukama po mých bocích pěkně od podpaží až dolů ke stehnům. "Jsi fantastická, " šeptal mi po prvním milování, na kterém si dal opravdu záležet. "Chvílemi vášnivá a horká jako argentinské tango, žhavý jih, temperamentní jako Ravelovo Bolero, pak chladná a němá jako Sever Edvarda Griega, tajemná finskými tisíci jezery Sibéliovými a zase prudká Lisztem a Uherskými tanci. Vzápětí miloučká a hladká hezkou smetanovskou polkou, otevřená v citech slovanskou krví z Dvořákových tanců, i vážná wagnerovsky a sladká Mozartem, " hodnotil mne poté a nepřestával mě laskat. Tak nějak se zrodila naše hra na hudební nástroje. Představovala jsem budoucí skladbu, pro kterou rozepisoval party. Když jsme se navzájem svlékali a dával si záležet na všech maličkostech, vychutnával doteky. Opravdový milenec rozkoše, jako bychom rozkládali noty a nebo je odkládali na notové pultíky. Má pusa byla lesním rohem a jeho jazyk představoval ruku, vsunovanou při hře do korpusu nástroje. Hrál tak dlouhé minuty a rozpaloval mě k šílenství. Tonula jsem v závratích blaha, dole jsem hořela a lasturka se mi promašťovala jedna radost. "Kalafuna se natírá na smyčec, aby drhnul, ty naopak svou jinou kalafunkou vyhlazuješ klouzačku do lásky, " hodnotil mé vzrušení, sotva si sáhl dolů.
Samozřejmě jsem některé nástroje přebrala já sama. S chutí jsem jezdila pootevřenými ústy po boku jeho násady a hrála tak part příčné flétny. Pak jsem si zahrála se žaludem jako se zobcovou flautou a vzápětí jazykem poklepávala dole na uzdičku. Tak se hraje na klarinet, na jemný plátek v náustku, poučil mě. Ovšem co se milostných her týče, profesoři jsme byli určitě oba. A hodně dobří! Dokázala jsem si vsunout celý jeho nástroj až do krku a jakoby polknout, což bylo nazváno fagotem. A víte, jak jsem hrála na pozoun? To jsem tahavými, všeobecně známými pohyby sevřenou dlaní nahoru a dolů, sem a tam, proměňovala jeho úd v cukpozounek. Vzrušovalo ho i poklepávání po těle nástroje, což si vyžádal jako hru na písty nebo klapky trubky. Brzy si profesor oblíbil tympány. Přesunula jsem se k jeho pytlíku a střídavě brala jedno varle po druhém do pusy a jazykem na ně klepala. Mohla jsem je také objíždět jazykem dokolečka, to prý jsem hrála na malý bubínek metličkami. Takové to jemňounké šolichání a mrouskání natažené kůže. Při normální poloze jsem povětšinou byla kytarou, nebo violou. Hladil mě všude, kde se dalo. Při poloze zezadu v kleče si rád zabubnoval prsty na mé vystrčené tympány, nebo si bouchl víc na buben. Měl dlouhé prsty, pěstěné ruce a dokázal s nimi báječná kouzla. Milovala jsem harfu. Jeho prsty probíraly milimetr po milimetru mé postranice od stehen až po podpažní důlky. Špičkami dovedl hníst k něžnému nebolestivému smáčknutí a vzápětí drnkl o strunu dál. Dokázala jsem se udělat a vytéci třeba šestkrát za jednu větu jeho symfonie. Jedno milování, jedna věta. Denně jsme dokázali odehrát nejméně jednu symfonii o čtyřech větách a pak přidat něco málo skočného, nebo naopak vláčného z larga. Při milování na koníčka vyžadoval činely.
Naklonila jsem se nad něho a dala mu plně k dispozici své poctivé naducané báně. Vzal je pěkně ze strany a mačkal si je k obličeji, nebo je svíral k sobě, prostě hrál na činely. Podobnou rozkoš jsem mu poskytla lidovou hrou dudáčka. Vzala jsem mu ptáčka hezky mezi mé dudy a oba měchy kozlíčka pěkně vyždímaly. Oba jsme užívali darů do sytosti. Kromě nejběžnějších prací, jako je vaření a nákup, jsme pořád dělali muziku. Zbožňoval pikolu, lépe řečeno pikolíčka. Tak říkal mému střapečku touhy a vášně nad pochvičkou, strážci mé loutničky nebo mandolínky. Uměl s jazykem a pusou skvělou práci, však prý hraje na několik dechových nástrojů. Jazykem objezdil plošinku, až našel cvrlíčka pikolku. Tu dokázal velejemnou hrou pusy vytáhnout neuvěřitelně ven a tak daleko, že ji mohl sevřít rty a hrát. To jsem nikdy nezažila a pokaždé jsem se při této hře parádně udělala. Potom si zahrál na můj univerzální nástroj. Jednou to byly housle a jeho jazyk byl smyčcem. Hrál klouzavými tahy i klepavým pičikátem. Podruhé to byla loutna a probíral se pomyslnými strunami prsty. Nebo drnkal na mandolínku. Jak se mu kdy zachtělo. Tak jsme smyčcovali, pičikátovali, zobcovali, pískali, tloukli, brnkali, foukali, drnkali a hráli dlouhé hodiny. Nemohl se nabažit mého těla, mnohem mladšího, než mu mohla nabídnout jeho paní. Těla docela pevného, fortelného a hlavně ochotného ku všemu, co vede k vášním a rozkoším. Sála jsem jeho semeno, polykala ho s chutí, nechala si stříkat na obličej i mezi prsa. Jen dolů jsem se bála. Ono koupit ve vsi v konzumu prezervativy by znamenalo oznámit veřejně celé vsi, cože se to děje v chatě u rybníka. Zato jsem mu dovolila ponořit se hluboko do mé druhé dírky.
Prý to byla jeho životní premiéra. A to měl za sebou šedesátku! Ještě že manžel zahrádce kolem chaty nerozumí, jinak by byl poznal, že na ni nebylo sáhnuto. A tu druhou jsem mu pro jistotu nastrčila sama hned po příjezdu domů, aby náhodou nepojal podezření. S vypětím sil jsem zahrála vášnivku a pak ho chválila, jak mi dal zabrat, že z toho jde na mě spaní. Na sklonku léta pan profesor zase přijel. Přivezl magnetofon a pásek🡕 , prý něco jako demokazetu či co. Na ukázku. Museli jsme si jít poslechnout jeho novou skladbu. Věděla jsem, že manžel, odkojený Valdaufem a Vlachovkou, bude otrávený. Ale já jsem se těšila. Pan profesor pustil kazetu a začal tiše s výkladem. Přísahám, že všemu jsem nejlépe rozuměla jen já. "Skladba začíná váháním. Slyšíte? Jako kdyby červ pochybnosti hlodal a monotónní rytmus říkal - Mám, nemám, mám, nemám. A tu již přichází Es-dur, jásavá, radostná tónina. Smyčce kloužou..." Rozehrály se lesní rohy, zalkaly violy, tlouklo se do tympánů, činelů, malého bubínku i velkého bubnu, tu a tam se ozvaly kouzelné tóny harf. Zatroubily si trubky, zapískaly flétničky, klarinety, i fagot zabroukal. "A slyšíte?" pozdvihl významně obočí. "Tady jsme na břehu českého rybníka, melodie přechází do skočného rytmu a dudáček připomene venkov." Opravdu zadudaly dudy. Přišel i vrchol, furioso, vivace, presto a kdoví co všechno tam ještě bylo. Vím ale jedno. Zase jsem byla dole mokrá a šly na mě mrákoty ze chtivosti opět dělat "muziku". Tu jsem potom udělala až na chatce s mužem, jenže to bylo takové z nutnosti a bez fantazie. Něco jako jízda s trabantem.
Uspokojí, ale nenadchne. "Tebe to dzindání úplně rozhodilo, " dělal si blázny pan choť. "To jsem nevěděl, že jsi na symfóóónie, " dal si záležet na jízlivosti. Ty blbče, pomyslela jsem si. "Nevíš, proč té slátanině dal tak hovadský název?" končil debatu. Přiznám se, že jsem nevěděla jaký. V takovém rozpoložení, prakticky v transu, jsem byla ke konci produkce. "Éros vládne hudbě. Takový kravský..." dodal. Kdybys věděl, jak smyslně a eroticky dovedou nástroje hrát a co stálo u zrodu opusu, chudáčku, pomyslela jsem si.
Komentáře